Vi använder oss av Posten, DHL samt bussgods vid leveranser.
Alla paket levereras till det av Postens serviceställe som ligger närmast alternativt direkt hem i brevlådan.
Ej utlöst leverans kommer att debiteras med frakt tur och retur + ev. postförskotts-avgift. Om kund vid ett flertal tillfällen ej löser ut sitt paket, förbehåller vi oss rätten att spärra den berörda kunden från att handla i vår webbutik.



För att spåra paket gå in på www.posten.se.



Vid leverans av ramar, motorer, växellådor och motorblock skickas MSO (originalintyget) i ett rekommenderat brev tillsammans med faktura/kvitto.

Fraktfritt

Vid levererad order över 3500 kronor bjuder vi på frakten (endast inom Sverige). OBS! Detta gäller  vid beställning  upp till 5 kg

Information om transportsätt:
Leveranstiden kan variera något beroende på transportsätt och kan bli längre än nedan angiven tid om varan är en beställningsvara eller är tillfälligt slut i lager.
Leverans till privatkunder

A-brev
Leveranstid 1-2 dagar. Direkt hem till din brevlåda, alternativt ditt närmaste serviceställe om det är skrymmande.
Betalning via kort eller direktbetalning
Max värde 500 kr
Max vikt 2kg

Brev postförskott
Leveranstid 2-3 dagar
Avisering SMS alt avi.
Hämtas på ditt lokala serviceställe.
Max vikt 2 kg
Liggetid 14 dagar.

MyPack (postpaket)
MyPack har en leverans tid på ca 2-3 dagar.
Betalning via kort, direktbetalning eller mot postförskott
Avisering SMS alt avi.
Max vikt 20 kg.
Hämtas på ditt lokala serviceställe.
Liggetid 14 dagar.

Hämta
Om du vill hämta dina varor i vår butik, finns de att hämta i butiken efter kl.12.00 dagen efter. Du kan välja att betala vid beställningstillfället med kort eller swish eller i butik när du hämtar din beställning.



Rekommenderat brev

Används för Presentkort

SMS-avisering

Hämtas hos ombud

Leverans till utlandet (endast kortbetalning)

A-brev
Leveranstid 2-5 dagar. Direkt hem till din brevlåda, alternativt ditt närmaste serviceställe om det är skrymmande.
Betalning via kort eller direktbetalning
Max värde 500 kr
Max vikt 2kg

MyPack
Till Danmark och Finland

Max vikt 20 kg/ kolli

Avisering via sms eller avi.

Postpaket utrikes
Till övriga länder
Max vikt 20 kg/ kolli

DHL
Till företag i Europa
Max vikt 31,5 kg

Leverans till företag

A-brev
Leveranstid 1-2 dagar. Direkt hem till din brevlåda, alternativt ditt närmaste serviceställe om det är skrymmande.
Betalning via kort eller direktbetalning
Max värde 500 kr
Max vikt 2kg

Företagspaket 16,00
Leveranstiden i regel till företag två dagar, till vissa orter är leveranstiden 3 dagar.
Betalning via kort, direktbetalning eller mot postförskott.

Hämta
Om du vill hämta dina varor i vår butik, finns de att hämta i butiken efter kl .12,00 dagen efter. Du kan betala direkt med kort eller kontant i butik när du hämtar din beställning.

Pall

OBS! Skickas ej fraktfritt
Används vid leverans motorer, chassin och ramar. 
Pris får du av säljare innan leverans

Betalningsvillkor

Du kan välja att betala med faktura/delbetalning (Klarna), Swish, kort (Visa eller Master Card) och i Sverige även mot postförskott.



Faktura

En faktura kommer hem tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.



Delbetalning

Det finns två olika delbetalningssätt. Det ena är ett kontoalternativ där du betalar 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden. Det andra alternativet är att delbetala till en fast månadskostnad i 6, 12 eller 36 månader, vilket blir valbart när du handlar för över 1000 kr. Beloppet att betala beräknas då utifrån den valda betalningstakten. Aviavgift om 29 kr tillkommer på båda alternativen.



Kortbetalning


Vi samarbetar med Handelsbanken för att genomföra kortbetalningar i vår webbutik.
När du valt ut de produkter som du vill köpa väljer du om du vill betala med Visa eller Mastercard.
Du fyller i kortnummer, giltighetstid och säkerhetskod som finns på kortets baksida.
Allt informationsutbyte överförs krypterat (i oläsbar form, SSL) vilket gör att informationen blir "insynsskyddad" och oåtkomlig för utomstående. När paketet kommit till utlämningsstället blir du meddelad via ett sms.



Postförskott - hämta på ditt lokala utlämningsställe
Endast i Sverige.
Paketet anländer till ditt lokala utlämningsställe och du meddelas om detta genom ett sms. Postförskott betalar du kontant när du hämtar ut paketet.


Postförskott/efterkrav

Betala vid uthämtning hos ombud, avgift tillkommer.

Villkor för retur/reklamation

Reklamerade returer skall ALLTID godkännas av oss före retur. Vi godkänner inga returer om de inte i förväg har godkänts av oss.


Anmälan av retur görs på vår mail kontakt@hojstallet.se eller 0613-30380.

Efter att anmälan är gjord kommer du att erhålla en retursedel till den e-postadress som är registrerad på ditt konto. Denna ska skrivas ut och läggas i din retur. Glöm ej att fylla i eventuellt kontonummer och om du valt att betala varans order mot Klarna faktura/konto. Svara på frågorna längst ner på retursedeln.

OBS! Returer får endast skickas med Posten, ej med Bussgods eller liknande!

Är du inte nöjd med varan kan du returnera den till oss inom 14 dagar. Returfrakt betalas av kund.
Både varan och originalförpackning skall vara oanvänd och i samma skick som när den levererades.

Obs! Glöm ej att fylla i baksidan på retursedel innan du returnerar dina varor.



Defekta eller fellevererade varor

Om varan är skadad, fellevererad eller inte fungerar kontakta Hojstället Chopper Design HB via kontakt@hojstallet.se eller 0613-30380 innan du returnerar varan.
Vi återbetalar ingen egen utlagd returfrakt. Om vi vid kontakt anser att vi ska stå för returfraktkostnaden, skickar vi ett returadresskort till kund.

Ånger köp eller fel beställning
Du har som kund rätt att returnera en vara som du inte är nöjd med inom 14 dagar.
Returfrakten betalas av kund. El-delar bytes ej.
Om Retursedelns uppgifter saknas kan vi tyvärr inte behandla din retur. Vid byte av vara står kunden för frakten för ersättningsvaran.

Specialbeställningar och metervaror återköps inte.

OBS! Varor som skickas till oss får ej vara belagda med lösen av något slag. El-delar bytes ej. Returfrakten betalas av kund.
 


Transportskador
Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan du beställt, skall du inte ta emot den.
Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Hojstället Chopper Design HB och skriva anledningen till returen på paketet.
Kontakta sedan Hojstället Chopper Design HB via kontakt@hojstallet.se eller 0613-30380 och anmäl detta.


Garantier
Vi lämnar 1 års garanti mot tillverkningsfel på våra egna produkter, såvida inte annat anges.
Garantin gäller endast vid normalt bruk såsom den är avsedd för.
Kvitto på betalning gäller som garantisedel.
Ev. fraktkostnad betalas av kunden